Az óvodás foglalkozások kapcsán sokszor nem is gondol bele az ember abba, hogy micsoda felelősség van a foglalkozásvezető vállán. Akár örök szerelem lesz a választott sportág, akár nem, a test- és mozgáskultúra kialakítása, a koordináció fejlesztése, a csapatba tartozás érzése és a közös célért való küzdés megtapasztalása ezekben az alapozó években kezdődik és egy életre meghatározó élmény marad a kicsik számára.

A Piruettben Bartuska Vivien két kezdő csoportot vezet, a tanítványai pedig imádnak hozzá járni. Vajon mi lehet a titka? Aktuális interjúnkban Vivient faggattuk:

Mióta tanítasz a Piruettben?

A Piruett megalakulása óta ide tartozom, hiszen még versenyzőként is értem el sikereket a színeiben. A táncos pályafutásom befejezését követően kezdtem el óvodákban tanítani, majd pár év kihagyás után, a gyerekeim születése után tértem vissza újra a Piruetthez. A kislányom óvónői kérdezték meg, hogy tartanék-e táncos foglalkozást a gyerekeknek, aztán egyre több óvodába, magánóvodába is elhívtak. Tavaly ősztől a Piruett debreceni központjában is tanítok: a kezdő ovis és a kezdő iskolás csoportokat.

Nagy a felelősség rajtad, hiszen te tanítod meg a kicsiknek az alapokat, neked kell megszerettetned velük a táncnak azt a részét is, amikor feladat van és tanulni kell. Hogyan éred ezt el?

Az első év inkább a mozgás és a zene harmóniájának megszerettetésről szól. Tanítok nekik alapokat is, de főként a koordinációs mozgáson van még ilyenkor a hangsúly. Az órák menete is képlékeny, nagyon fontos látnom ugyanis, hogy mikor mennyire fáradtak, mikor kell egy játékosabb, pörgősebb feladatot beiktatni, vagy egy kis balettet, nyújtást, hogy melyik feladatból mennyit csináltassak, mikor legyen játék, ezzel is folyamatosan fenntartva a motivációt és lelkesedést.

Ezért is borzasztóan nehéz az online oktatás, kevésbé tudok reagálni a pillanatnyi igényekre, de igyekszem mindig valami újat, izgalmasat belecsempészni az órák menetébe: táncolnak plüssökkel, táncos-kiskedvences képeket kértem tőlük, vagy a kedvenc számaikból vágok össze melegítős zenéket

Mennyire lehet koreográfiát betanítani a kezdő csoportoknak?

Ez az egyik legnagyobb kihívás számomra, hiszen nincs nagy repertoár a tanult elemekből és a csoporton belül is adódhatnak tudásbeli különbségek. Talán azt lehet mondani, hogy ennek a korosztálynak az együtt mozgás begyakorlása a legfontosabb teendője. De nagyon élvezem ezt a folyamatot, hiszen a gyerekek mind lelkesek és ügyesek!

Szeretek velük viccelődni is, sokat nevetünk az órákon, miközben igyekszem észrevétlenül minél magasabb szintre felhozni a csoportokat, hogy akik nagyon elhivatottak és tehetségesek, feljebb tudjanak lépni a versenyzői csoportokba.

Arról pedig, hogy miért szeretnek Vivienhez járni, táncosokat és szüleiket kérdeztük meg:

Vivi nagyon kedves, a barátnőimmel szeretjük őt. Tetszenek a zenék, amikre táncolunk.

Liza, 7 éves

A gombócos játékot szeretem. Meg jó dolgokat csinálunk, ami erősíti a testünket. Te is kipróbálhatnád! Vivi nagyon aranyos, mindent szeretek Viviben.

Rebeka, 4 éves

Vivi nagyszerűen bánik a kicsikkel, a kedvességével, türelmével leveszi őket a lábukról. Nelli az online órákat is rendületlenül látogatja, ahol minden lehetséges módon motiválja őket Vivi.

Judit (szülő)

A 3 és fél éves kislányom már az első óráról fülig érő szájjal jött ki és azt kérdezte, hogy mikor jöhetünk legközelebb. Lelkesedése azóta is töretlen és ezt nyilván Vivinek köszönhetjük. Vivi úgy csinál valójában egész nehéz gyakorlatokat a kicsikkel, hogy ők élvezik. Megpróbál a kicsik nyelvén beszélni a gyerekekkel, minden alkalommal óriási szeretettel fogadja őket és igyekszik játékokkal feldobni az edzéseket. Nagyon sokat dicséri őket, Rebeka boldogan mutatja azokat az elemeket, amikért dicséretet kapott.

Veronika (szülő)